Storingen, updates en meer ellende

Het zou mooi geweest zijn als het overstappen op online onderwijs vloeiend en zonder hobbels gelukt was.
Helaas was dit niet het geval.

Op maandag 4 januari raakte Parro overbelast. Een poos lang is die dag Parro helemaal uit de lucht geweest. Gelukkig is nog de zelfde dag Parro weer bereikbaar gekomen. Maar het systeem werkt nog steeds niet helemaal goed.
Zo krijgen gebruikers geen meldingen meer van nieuwe berichten zoals voorheen.
Het is dus zaak goed in de gaten te houden of er eventueel nieuwe berichten in Parro staan!

We hebben als school in deze tweede Lockdown meer dan 50 laptops uitgeleend.
Op zich zijn we blij dat kinderen op laptops werken deze keer en niet meer op telefoons of tablets.
Wat vervelend is voor iedereen dat bleek dat veel van de laptops tussentijds gaan updaten. Dit kon een of meer uur duren, waardoor kinderen af moesten haken tijdens de les. Gelukkig heeft kantoor dit euvel verholpen door voor alle leerlinglaptops updaten anders in te stellen.
Nu is het mogelijk om een update te weigeren. Het is dus belangrijk dat kinderen weten dat dit kan en hoe dit moet:

Dan zijn er naast update problemen, inlog blokkades, koptelefoons die het ineens niet meer doen (die het eigenlijk wel doen, maar waar op een verkeerde knop is gedrukt) enz. enz. enz.
Blijf school vooral benaderen met dit soort problemen. Samen lossen we ze op. Als we niet weten wat er fout gaat, kunnen we ook niet werken aan een oplossing en samen komen we er meestal echt wel uit.

Hier is het nodig om even een groot compliment te geven aan Joost Jasper, onze ICT deskundige. Het is met name door zijn inzet, flexibiliteit en kundigheid dat we tot oplossingen kunnen komen.

 

Joost je bent de beste!!!