Van de voorjaarsvakantie tot de meivakantie in groep 4 (schooljaar 22-23)
Na de voorjaarsvakantie werden we ineens verrast met sneeuw. Weliswaar natte sneeuw, maar dat mocht de pret niet drukken. De kinderen hebben hier alsnog leuk mee kunnen spelen.
De afgelopen periode stond in het teken van veel leuke activiteiten. Zo hadden we meester- en juffenfeest en kwam Circus Rotjeknor op bezoek. We leerden allerlei kunstjes zoals een echte acrobaat in het circus! Tussen de middag aten we overheerlijke pannenkoeken.
Ook hadden we weer als vanouds de Kom in de klas dagen. Er kwamen opa’s, oma’s, zussen, tantes en andere dierbaren van de kinderen langs in de klas. We gaven ons bezoek een inkijkje in een normale lesdag.
Als school hebben we een eigen moestuin en daar zijn we dan ook heen geweest. De kinderen hebben onder andere houtsnippers gestrooid, onkruid weggehaald, aarde overgeschept en met de kruiwagen gewerkt. Kortom, hard gewerkt!
We zijn tussendoor ook nog op schoolreis gegaan naar de Beekse Bergen. We hadden het ontzettend getroffen met het weer. We hebben gewandeld door het park en veel dieren gezien. We zijn zelfs ook nog met de boot gaan varen.
Tussendoor was er uiteraard tijd om in de speeltuin te spelen.
Na de vakantie zijn we ook weer begonnen aan een nieuwe reeks van talentmiddagen. De kinderen konden zich weer inschrijven voor een activiteit naar keuze. Zo gingen er kinderen schilderen, koken, naar de brandweer, sporten, etc.
Aan het eind van deze leuke, gezellige periode vierden we Pasen met elkaar. De ouders van de ouderraad organiseerden een heerlijke brunch en we zochten naar paaseieren.
Van de kerstvakantie tot de voorjaarsvakantie in groep 4 (schooljaar 22-23)
Het jaar zijn we met een knaller begonnen. We begonnen met vuurwerk via het digitale schoolbord bekijken en gingen daarna met kinderchampagne met elkaar proosten. Het eerste halfjaar is voorbij gevlogen en we gaan weer een gezellig halfjaar tegemoet.
De afgelopen periode hebben de kinderen een dramales gehad wat georganiseerd was door een stagiaire. De opdracht was om een sprookje uit te beelden in een paar fragmenten en de andere kinderen moesten het sprookje gaan raden.
In de klas werken we veel samen. We willen de interactie tussen kinderen op een goede manier (leren) stimuleren. Zo werken de kinderen samen tijdens de leefstijllessen, maar bijvoorbeeld ook tijdens de rekenlessen. Bij de rekenlessen maken we veel gebruik van materialen, zoals speelgeld en blokjes.
We hebben ook de afsluiting gehad van de talentenmiddag. Het was wederom een groot succes. De kinderen waren onder andere bezig met kunst, techniek, koken, spelletjes spelen met kleuters, voetbal, techniek met naald en draad, etc. Voor ieder was er eigenlijk wel wat.
De nationale voorleesdagen hebben we ook uitgebreid behandeld. We hadden de Masked reader en daarbij waren de leerkrachten dagelijks verkleed aan het voorlezen. Ook kwamen er diverse ouders en een oma langs om voor te lezen in de klas.
Van de herfstvakantie tot de kerstvakantie in groep 4 (schooljaar 22-23)
We zitten alweer bijna op de helft van dit schooljaar. De afgelopen weken zijn snel voorbij gegaan. Een groot gedeelte van deze weken stond natuurlijk in het teken van Sinterklaas. Elke dag keken we trouw het Sinterklaasjournaal.
We kregen zelfs met regelmaat een opdracht van Sinterklaas of een piet. Zo moesten we stoomboten maken ter ere van de nieuwe stoomboot van Sinterklaas en gingen we medailles maken voor de pieten. Rommelpiet was ook dit jaar weer langs geweest en wat een rommel was er achtergelaten.
De verjaardag van Sinterklaas vierden we uitgebreid. We gingen op bezoek bij Sinterklaas, speelden spellen in de klas, keken een film, gingen een cadeau uitzoeken in de schatkamer en gingen naar de disco.
Tussen de Sinterklaas drukte door was er ook tijd om hard te werken. We leerden nog meer moeilijke sommen en woorden. Deze lessen kregen zo nu en dan een leuke draai, want dan gingen de kinderen op een bewegende manier leren. Zo zochten we in de klas naar woorden, schreven we buiten woorden op met stoepkrijt en werkten we samen op een bewegende manier. Naast het bewegen gebruiken we bij rekenen ook veel materialen. We hebben een begin gemaakt aan keersommen en dit maakten we inzichtelijk door geld te gebruiken.
Juf Karin van de bibliotheek is ook bij ons langs geweest én we zijn bij juf Karin geweest. Juf Karin heeft ons met allerlei boeken kennis laten maken. Ook zijn de kinderen met de eigen juf naar de bieb gegaan om nieuwe boeken uit te kiezen voor in de klas.
De kinderen zijn ook weer naar de lessen van meester Jasper geweest. Daar hebben we techniek gehad en leerden we weer nieuwe dingen over techniek.
Na de drukte rondom Sinterklaas moest ook de kerstboom versierd worden. Dat mochten de kinderen zelf doen en de boom is werkelijk prachtig geworden.
De kinderen en de juffen gaan nu genieten van een welverdiende kerstvakantie. We willen iedereen een gelukkig, liefdevol en gezond 2023 wensen. Tot na de vakantie!
Juf Marjolein en juf Melissa
Van de zomervakantie tot de herfstvakantie in groep 4 (schooljaar 22-23)
De weken zijn weer voorbij gevlogen. De eerste schoolweken waren nog erg warm en nu zitten we alweer in herfstachtige dagen.
Wat hebben we in groep 4 al veel geleerd. Tijdens de rekenlessen zijn we druk bezig geweest met klokkijken, getallen tot en met 100 op de getallenlijn plaatsen en sommen onder de 20 over het tiental uitrekenen.
De kinderen vinden het erg leuk dat ze in groep 4 een ‘eigen’ laptop krijgen. Deze gebruiken ze vooral voor de spelling- en taallessen.
In groep 3 bestond een groot deel van de lestijd uit lezen, maar nu krijgen we echte taalles, waarbij we leren wat werkwoorden, zelfstandige naamwoorden, bijvoeglijke naamwoorden en lidwoorden zijn. Omdat dit altijd moeilijke onderdelen zijn wordt het het komende jaar vaak herhaald.
De eerste weken staan altijd in het teken van het creëren van een goede groepsdynamiek. We zijn veel bezig geweest met samenwerkingsopdrachten, omdat dat de goede groepsdynamiek versterkt en ook omdat we veel van elkaar kunnen leren.
Tijdens de kinderboekenweek GIGAGROEN hebben we het boek “De boom met het oor” van Annet Schaap gelezen en hebben we een boom met oren in de klas gemaakt, liedjes gezongen en hebben we een groene straat gemaakt.
Samen met de kinderen kijken we uit naar de volgende periode, maar eerst gaan we genieten van onze welverdiende herfstvakantie!
Van de meivakantie tot de zomervakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
En toen was alweer de zomervakantie aangebroken… Het schooljaar is letterlijk voorbij gevlogen. We hebben hard gewerkt, gelachen, veel geleerd en bovenal veel plezier gehad met elkaar. De laatste weken van het schooljaar stonden in het teken van de afronding voor de volgende groep. De kinderen hebben al kennis kunnen maken met hun nieuwe leerkrachten en ze zullen het daar vast ook heel fijn gaan vinden.
Voor nu wensen we iedereen een fijne zomervakantie toe en tot snel!
Van de voorjaarsvakantie tot aan de meivakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
Het einde van het schooljaar komt bijna in zicht, maar stiekem moeten we daar nog niet aan denken. Wat hebben we het fijn met elkaar in de klas.
Tijdens de lessen van Leefstijl hebben we veel openhartige gesprekken gevoerd over verschillende onderwerpen, zoals: jezelf vertrouwen, onzekerheden en keuzes maken.
De afgelopen periode hebben we een tennisclinic gevolgd bij de tennisverenging. Het weer zat al mee en de kinderen waren heel enthousiast. Een groot succes dus! Ook was het jaarlijkse meester- en juffenfeest weer een groot succes. De meester en alle juffen vieren dan tegelijk hun verjaardag.
Verder hebben we het bij rekenen vaak gehad over geld rekenen en dit hebben we ook elke keer gedaan met materiaal. Zo krijgen de kinderen onder andere beter inzicht in welke munten/briefjes er bestaan. Ook stonden er weer actieve lessen van spelling op de planning.
Met het thema lente hebben we ook veel creatieve werkjes gemaakt, zoals: vogels met wasco, konijnen met verf en we hebben met papier-marché gewerkt.
Op naar het laatste gedeelte van het schooljaar!
Groetjes juf Michelle en juf Melissa
Van de kerstvakantie tot de voorjaarsvakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
Na de kerstvakantie zijn we met elkaar het nieuwe jaar ingeluid met kinderchampagne en hebben we goede voornemens met elkaar gedeeld.
We maken er samen een mooi jaar van!
Bij de lessen Leefstijl ging het de afgelopen tijd over gevoelens. We leerden welke emoties er waren, hoe we ons konden uiten op een goede manier en welke gevoelens een bepaald verhaal bij je opriepen.
Voor de vakantie hadden we een slag workshop gehad en na de vakantie nog eens twee keer. We leerden verschillende ritmes trommelen en konden aan het eind een mooi optreden geven.
Tijdens de technieklessen heb we een landschap gemaakt en kennisgemaakt met programmeren op een laptop. Wat was het leuk! Zo leuk zelfs dat de kinderen nu zelf ook met regelmaat programmeren op de laptop.
We stonden op 14 februari ook nog stil bij Valentijnsdag. We maakten kaarten voor onze opa, oma, vader, moeder, vriend, vriendin, etc. We stonden bij deze dag stil dat we extra lief voor elkaar moesten zijn.
Van de herfstvakantie tot de kerstvakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
Het waren een paar drukke weken zo na de herfstvakantie tot aan de kerstvakantie.
Sinterklaas kwam al snel na de herfstvakantie in het land en dat zorgde voor de nodige drukte in de school. Zo was er een mysterie rondom Ozosnel en hielpen wij natuurlijk met veel plezier mee. Ook kon rommelpiet het weer niet laten om de klas flink te verbouwen en de juf enorm te laten schrikken van alle rommel.
We hebben de afgelopen weken genoeg geknutseld en de klas zag er weer tip top uit.
Direct na de Sint viering kon de kerstboom al opgezet worden in de klas en ook voor kerst hadden we genoeg werkjes te maken. Zo maakten we niet alleen leuke knutselwerkjes, maar ook werkbladen rondom kerst.
Tussen alle leuke dingen door moest er natuurlijk ook hard gewerkt worden en wat hebben de kinderen van groep 4 dat toch gedaan. We zijn inmiddels begonnen met het leren van de tafels en dat is soms nog best lastig, maar we blijven goed oefenen.
Zo voor de vakantie kregen de kinderen een les met Afrikaanse trommels. Wat een feest en wat was het leuk! De kinderen deden super mee!
Voor nu mogen de kinderen lekker uitrusten en genieten van een welverdiende vakantie!
Van de zomervakantie tot de herfstvakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
De eerste schoolweken zijn voorbij gevlogen! In groep 4 is veel nieuw voor de kinderen, maar wat doen ze het al goed!
Aan het begin van het schooljaar staan de Gouden weken altijd extra centraal. We doen veel samenwerkingsopdrachten en we leren elkaar daardoor goed kennen.
Leesplezier is belangrijk en daarom maken we er vaak iets leuks van. Dat doen we door level te lezen. Kinderen doorlopen drie levels waar ze op een verschillende manier gaan lezen. Zo lezen ze zittend op de grond, zittend op de tafel en staand op de tafel. Alles om het lezen leuker te maken!
De Kinderboekenweek is in oktober ook van start gegaan. Het thema van dit jaar heeft alles te maken met wat je worden wil. In groep 4 gaan we tijdens de Kinderboekenweek tentoonstelling een restaurant openen in de klas.
Helaas kunnen we nog niet teveel verklappen, maar wel dat het WAANZINNIG wordt! We zijn al een tijdje druk bezig met alle voorbereidingen.
Tijdens de lessen bewegen en werken we veel samen. Dat doen we in de klas, maar ook buiten voor de school. We frissen hierdoor even ons geheugen op én we onthouden alles ook nog eens beter.
Een paar weken geleden stond ons eerste uitje gepland! We gingen op ontdekkingstocht in de weilanden van Hendrik-Ido-Ambacht. Helaas regende het die dag ontzettend, maar wat hebben we het leuk gehad! Eindelijk weer een uitje wat door mocht gaan na alle maatregelen.
Van de herfstvakantie tot de kerstvakantie in groep 4 (schooljaar 22-23)
We zitten alweer bijna op de helft van dit schooljaar. De afgelopen weken zijn snel voorbij gegaan. Een groot gedeelte van deze weken stond natuurlijk in het teken van Sinterklaas. Elke dag keken we trouw het Sinterklaasjournaal.
We kregen zelfs met regelmaat een opdracht van Sinterklaas of een piet. Zo moesten we stoomboten maken ter ere van de nieuwe stoomboot van Sinterklaas en gingen we medailles maken voor de pieten. Rommelpiet was ook dit jaar weer langs geweest en wat een rommel was er achtergelaten.
De verjaardag van Sinterklaas vierden we uitgebreid. We gingen op bezoek bij Sinterklaas, speelden spellen in de klas, keken een film, gingen een cadeau uitzoeken in de schatkamer en gingen naar de disco.
Tussen de Sinterklaas drukte door was er ook tijd om hard te werken. We leerden nog meer moeilijke sommen en woorden. Deze lessen kregen zo nu en dan een leuke draai, want dan gingen de kinderen op een bewegende manier leren. Zo zochten we in de klas naar woorden, schreven we buiten woorden op met stoepkrijt en werkten we samen op een bewegende manier. Naast het bewegen gebruiken we bij rekenen ook veel materialen. We hebben een begin gemaakt aan keersommen en dit maakten we inzichtelijk door geld te gebruiken.
Juf Karin van de bibliotheek is ook bij ons langs geweest én we zijn bij juf Karin geweest. Juf Karin heeft ons met allerlei boeken kennis laten maken. Ook zijn de kinderen met de eigen juf naar de bieb gegaan om nieuwe boeken uit te kiezen voor in de klas.
De kinderen zijn ook weer naar de lessen van meester Jasper geweest. Daar hebben we techniek gehad en leerden we weer nieuwe dingen over techniek.
Na de drukte rondom Sinterklaas moest ook de kerstboom versierd worden. Dat mochten de kinderen zelf doen en de boom is werkelijk prachtig geworden.
De kinderen en de juffen gaan nu genieten van een welverdiende kerstvakantie. We willen iedereen een gelukkig, liefdevol en gezond 2023 wensen. Tot na de vakantie!
Juf Marjolein en juf Melissa
Van de zomervakantie tot de herfstvakantie in groep 4 (schooljaar 22-23)
De weken zijn weer voorbij gevlogen. De eerste schoolweken waren nog erg warm en nu zitten we alweer in herfstachtige dagen.
Wat hebben we in groep 4 al veel geleerd. Tijdens de rekenlessen zijn we druk bezig geweest met klokkijken, getallen tot en met 100 op de getallenlijn plaatsen en sommen onder de 20 over het tiental uitrekenen.
De kinderen vinden het erg leuk dat ze in groep 4 een ‘eigen’ laptop krijgen. Deze gebruiken ze vooral voor de spelling- en taallessen.
In groep 3 bestond een groot deel van de lestijd uit lezen, maar nu krijgen we echte taalles, waarbij we leren wat werkwoorden, zelfstandige naamwoorden, bijvoeglijke naamwoorden en lidwoorden zijn. Omdat dit altijd moeilijke onderdelen zijn wordt het het komende jaar vaak herhaald.
De eerste weken staan altijd in het teken van het creëren van een goede groepsdynamiek. We zijn veel bezig geweest met samenwerkingsopdrachten, omdat dat de goede groepsdynamiek versterkt en ook omdat we veel van elkaar kunnen leren.
Tijdens de kinderboekenweek GIGAGROEN hebben we het boek “De boom met het oor” van Annet Schaap gelezen en hebben we een boom met oren in de klas gemaakt, liedjes gezongen en hebben we een groene straat gemaakt.
Samen met de kinderen kijken we uit naar de volgende periode, maar eerst gaan we genieten van onze welverdiende herfstvakantie!
Van de meivakantie tot de zomervakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
En toen was alweer de zomervakantie aangebroken… Het schooljaar is letterlijk voorbij gevlogen. We hebben hard gewerkt, gelachen, veel geleerd en bovenal veel plezier gehad met elkaar. De laatste weken van het schooljaar stonden in het teken van de afronding voor de volgende groep. De kinderen hebben al kennis kunnen maken met hun nieuwe leerkrachten en ze zullen het daar vast ook heel fijn gaan vinden.
Voor nu wensen we iedereen een fijne zomervakantie toe en tot snel!
Van de voorjaarsvakantie tot aan de meivakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
Het einde van het schooljaar komt bijna in zicht, maar stiekem moeten we daar nog niet aan denken. Wat hebben we het fijn met elkaar in de klas.
Tijdens de lessen van Leefstijl hebben we veel openhartige gesprekken gevoerd over verschillende onderwerpen, zoals: jezelf vertrouwen, onzekerheden en keuzes maken.
De afgelopen periode hebben we een tennisclinic gevolgd bij de tennisverenging. Het weer zat al mee en de kinderen waren heel enthousiast. Een groot succes dus! Ook was het jaarlijkse meester- en juffenfeest weer een groot succes. De meester en alle juffen vieren dan tegelijk hun verjaardag.
Verder hebben we het bij rekenen vaak gehad over geld rekenen en dit hebben we ook elke keer gedaan met materiaal. Zo krijgen de kinderen onder andere beter inzicht in welke munten/briefjes er bestaan. Ook stonden er weer actieve lessen van spelling op de planning.
Met het thema lente hebben we ook veel creatieve werkjes gemaakt, zoals: vogels met wasco, konijnen met verf en we hebben met papier-marché gewerkt.
Op naar het laatste gedeelte van het schooljaar!
Groetjes juf Michelle en juf Melissa
Van de kerstvakantie tot de voorjaarsvakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
Na de kerstvakantie zijn we met elkaar het nieuwe jaar ingeluid met kinderchampagne en hebben we goede voornemens met elkaar gedeeld.
We maken er samen een mooi jaar van!
Bij de lessen Leefstijl ging het de afgelopen tijd over gevoelens. We leerden welke emoties er waren, hoe we ons konden uiten op een goede manier en welke gevoelens een bepaald verhaal bij je opriepen.
Voor de vakantie hadden we een slag workshop gehad en na de vakantie nog eens twee keer. We leerden verschillende ritmes trommelen en konden aan het eind een mooi optreden geven.
Tijdens de technieklessen heb we een landschap gemaakt en kennisgemaakt met programmeren op een laptop. Wat was het leuk! Zo leuk zelfs dat de kinderen nu zelf ook met regelmaat programmeren op de laptop.
We stonden op 14 februari ook nog stil bij Valentijnsdag. We maakten kaarten voor onze opa, oma, vader, moeder, vriend, vriendin, etc. We stonden bij deze dag stil dat we extra lief voor elkaar moesten zijn.
Van de herfstvakantie tot de kerstvakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
Het waren een paar drukke weken zo na de herfstvakantie tot aan de kerstvakantie.
Sinterklaas kwam al snel na de herfstvakantie in het land en dat zorgde voor de nodige drukte in de school. Zo was er een mysterie rondom Ozosnel en hielpen wij natuurlijk met veel plezier mee. Ook kon rommelpiet het weer niet laten om de klas flink te verbouwen en de juf enorm te laten schrikken van alle rommel.
We hebben de afgelopen weken genoeg geknutseld en de klas zag er weer tip top uit.
Direct na de Sint viering kon de kerstboom al opgezet worden in de klas en ook voor kerst hadden we genoeg werkjes te maken. Zo maakten we niet alleen leuke knutselwerkjes, maar ook werkbladen rondom kerst.
Tussen alle leuke dingen door moest er natuurlijk ook hard gewerkt worden en wat hebben de kinderen van groep 4 dat toch gedaan. We zijn inmiddels begonnen met het leren van de tafels en dat is soms nog best lastig, maar we blijven goed oefenen.
Zo voor de vakantie kregen de kinderen een les met Afrikaanse trommels. Wat een feest en wat was het leuk! De kinderen deden super mee!
Voor nu mogen de kinderen lekker uitrusten en genieten van een welverdiende vakantie!
Van de zomervakantie tot de herfstvakantie in groep 4 (schooljaar 21-22)
De eerste schoolweken zijn voorbij gevlogen! In groep 4 is veel nieuw voor de kinderen, maar wat doen ze het al goed!
Aan het begin van het schooljaar staan de Gouden weken altijd extra centraal. We doen veel samenwerkingsopdrachten en we leren elkaar daardoor goed kennen.
Leesplezier is belangrijk en daarom maken we er vaak iets leuks van. Dat doen we door level te lezen. Kinderen doorlopen drie levels waar ze op een verschillende manier gaan lezen. Zo lezen ze zittend op de grond, zittend op de tafel en staand op de tafel. Alles om het lezen leuker te maken!
De Kinderboekenweek is in oktober ook van start gegaan. Het thema van dit jaar heeft alles te maken met wat je worden wil. In groep 4 gaan we tijdens de Kinderboekenweek tentoonstelling een restaurant openen in de klas.
Helaas kunnen we nog niet teveel verklappen, maar wel dat het WAANZINNIG wordt! We zijn al een tijdje druk bezig met alle voorbereidingen.
Tijdens de lessen bewegen en werken we veel samen. Dat doen we in de klas, maar ook buiten voor de school. We frissen hierdoor even ons geheugen op én we onthouden alles ook nog eens beter.
Een paar weken geleden stond ons eerste uitje gepland! We gingen op ontdekkingstocht in de weilanden van Hendrik-Ido-Ambacht. Helaas regende het die dag ontzettend, maar wat hebben we het leuk gehad! Eindelijk weer een uitje wat door mocht gaan na alle maatregelen.